دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۸ / ۲۲:۲۶
اشتراک گذاری پرینت

برترین‌های سینمایی کرمان معرفی شدند

دومین جشن مهر سینمای ایران امشب در کرمان برگزار و از برترین‌های سینمایی در این استان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، این مراسم عصر امروز با حضور محسن روحی مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد کرمان، مدیر حوزه هنری استان و جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان فرهنگی در باغ فتح آباد برگزار شد.

محسن روحی در جریان آیین آغاز دومین جشنواره مهر سینما با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره دیدار و هم‌اندیشی با سینماگران استان است، گفت: همه ما در حوزه فرهنگ و هنر یک خانواده هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص جایگاه سینما در کرمان و اولویت اداره کل در عرصه سینما، اظهار کرد: سینما حوزه گسترده‌ای را شامل می‌شود و به دلیل نوع کار آن حوزه‌ای پر خرج است و توانایی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات این عرصه بسیار محدود است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گستردگی بسیار، اعتبار محدودی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری اختصاص داده شده لذا باید با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها، فضای فرهنگی هنری کرمان را گسترش دهیم.

روحی استقبال مردم در رونق سینما‌ها را بسیار مهم خواند و در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل شورای عالی سینما در کرمان، گفت: صحبت‌هایی برای تشکیل این شورا انجام شده که اولین جلسه آن به زودی برگزار می‌شود. هدف ما در این شورا این است که دستگاه‌های مختلف را به سمت حمایت از تولیدات سینمایی سوق دهیم و حتما از حضور و نظر هنرمندان در این شورا بهره می‌بریم.

وی با اشاره به افتتاح سینماهای مختلف در استان مانند سینمای ریحانشهر و تلاش برای ساخت، تکمیل و تجهیز سینما در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: ساخت و تجهیز سینماها برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مجموعه‌های مختلف به ویژه مجتمع‌های تجاری باید به این موضوع توجه کنند. البته تعاملاتی برای ساخت ۴ سینما در مجتمع‌های تجاری استان انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان تولیدات سینمایی در کرمان را رونق بخشید؟ اظهار کرد: این امر نیازمند توجه همه دستگاه‌های استان و هنرمندان است و از شنیدن نظرات و پیشنهادات هنرمندان، استقبال می‌کنیم. همچنین در برنامه هفتم توسعه یک درصد از درآمدهای صنعتی و معدنی به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یافته است که امیدواریم این اعتبار به استان‌ها نیز تزریق شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

روحی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان، گفت: امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی هنری استان رونق ایجاد کنیم؛ البته با وجود تمام مشکلات موجود اراده هنرمندان استان در اجرای برنامه‌های متعدد و کسب جوایز مختلف قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم از مسعود محمدی در بخش تدریس، علی اکبر دامغانی موسسه برتر، مریم میرحسینی گریم، فاطمه درویش نژاد و زهرا مرادی بازیگری، مجید حسینی صدابرداری، علیرضا نجیب زاده تصویربرداری، حسن بابایی تدوین، امیر عسگری مستندسازی و امیر پذیرفته فیلمسازی تقدیر شد.

همچنین در بخش تقدیر ویژه از عباس بلوچی تجلیل شد.

لینک کوتاه
برترین‌های سینمایی کرمان معرفی شدند https://cinemaorg.ir/n/30cb087d
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر