دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۸ / ۲۲:۴۸
اشتراک گذاری پرینت

تجلیل از برترین‌های سینمایی تهران در دومین جشن مهر سینمای ایران

دومین جشن مهر سینمای ایران عصر امروز در تهران برگزار و از برترین های سینمایی در این استان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، این مراسم عصر امروز با حضور حضور قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری، مهدی رمضانی چابک، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد تهران و جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان فرهنگی برگزار شد.

قادر آشنا در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت:مهر سینمای ایران بنا نهاده شد تا از کسانی تجلیل کنیم که دیده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در جشنواره‌ها معمولاً کارگردانان، بازیگران و تهیه کنندگان دیده می‌شوند، افزود: در مهر سینما قرار است از کسانی تجلیل کنیم که در حوزه زیرساخت و به طور کلی حوزه‌هایی که دیده نمی‌شوند، کار می کنند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با تأکید بر اینکه مهر سینما قرار است از همه هنرمندان ایران تجلیل کند، گفت: در صد سال گذشته ما فقط در تهران جشن ملی سینمای ایران را داشتیم ولی بر این باوریم اگر جشنی هست باید به سراسر ایران تسری پیدا کند و امروز خوشحالیم که در سراسر کشور ما و امشب به صورت همزمان درسه استان کشورمان جشن مهر سینمای ایران برپاست.

وی ادامه داد: سال گذشته علی رغم مشکلاتی که وجود داشت ما در ۲۱ استان کشور از ۳۵۰ هنرمند کشور در رشته‌های مختلف تجلیل کردیم و بر این باوریم و معتقدیم که فرهنگ را آدم‌ها می‌سازند و هر آنچه که به یادگار خواهد ماند فرهنگ، هنر و تمدن است.

آشنا تصریح کرد: کسانی که شما از آنها یاد می‌کنید و یاد می‌شوند کسانی هستند که در حوزه فرهنگ و هنر قلم زدند. در حوزه فکر و اندیشه کار کردند.

ما نسبت به کشورمان مدیونیم، نسبت به هویت دینی و هویت ایرانی‌مان مدیونیم، نسبت به هر آنچه داریم مدیونیم و باید نسبت به ترویج و تبلیغ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امروز کشورهایی که تازه تاسیس هستند تلاش می‌کنند تا برای خودشان هویتی را بسازند.

ایران کشوری کهن دارای تمدن بزرگ و شناخته شده در جهان است بنابراین وظیفه ما سینماگران و هنرمندان است تا میتوانیم به معرفی ایران زمین کمک کنیم، تا می‌توانیم جغرافیای ایران زمین را و هویت و تمدن ایرانی را به جهان بشناسانیم و این یک دین بزرگ بر گردن ماست.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی تأکید کرد: گذشتگان مثل فردوسی، حافظ، سعدی، سمندریان، انتظامی و داوود رشیدی همه کسانی هستند که در این مرز و خاک کار کردند و ما به این خاک متعهدیم. من از همه هنرمندان عزیز که حضور دارند تمنا دارم تا می‌توانید قلم بزنید.

خودباوری رمز موفقیت هر ملتی است و خودباختگی رمز افول هر ملت، هر کس به خودباوری رسید و باور کرد که من هستم، توانمندی دارم ، صاحب فکر و اندیشه‌ام حتماً رشد خواهد کرد و اگر تصور کنیم که ما نمی‌توانیم و نمی‌شود مطمئن باشید که نقطه افول هر تمدن و ملتی خواهد بود.

وی افزود: اگر شعار اخلاق امید و آگاهی را انتخاب کردیم به این دلیل است که آدم امیدوار آدم زنده‌ای است که انرژی مثبت به جامعه می‌‌دهد، آدم آگاه جامعه را می‌سازد و از پلشتی‌ها چشم پوشی می‌کند.

آشنا گفت: ما تاکنون به ۲۲ استان سف و با استانداران تفاهم‌نامه امضا کردیم و تلاش داریم در حوزه زیرساخت و مدیریت تولید کار کنیم. دولت کار خود را با ۵۹۰ صندلی و سالن نمایش شروع کرد و الان ۷۵۰ سالن نمایش را رد کردیم و طی یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ سالن سینما را افتتاح خواهیم کرد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت سیزدهم این تعداد به ۳۰۰۰ سالن برسد.

در این مراسم از مسعود بهارلو بازیگر، شاهپور حسینی و سینا محمدیان فیلمساز، رامبد رفیعی مستندساز، کاوه قندالی بازیگر و فیلمساز و علیرضا مقدس بازیگر، کارگردان و صداپیشه تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از شهربانو موسوی و بهمن دان به عنوان هنرمندان پیشکسوت تجلیل شد.

در این مراسم لوح و تندیس هنر به آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند و حسن هجر مدیر سینما پرند مال رسید.

لینک کوتاه
تجلیل از برترین‌های سینمایی تهران در دومین جشن مهر... https://cinemaorg.ir/n/83769eca
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر