دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۹ / ۲۱:۱۷
اشتراک گذاری پرینت

در مراسم جشن مهر استان قزوین مطرح شد؛

توسعه دانش و فعالیت سینماگران با تشکیل شورای عالی سینما در استان‌‌ها

مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور گفت: تشکیل شورای عالی سینما در استان‌ ها باعث استفاده بیشتر از ظرفیت سینماگران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، "جشن مهر سینما" در استان قزوین عصر امروز(یکشنبه ۹ مهر ماه) با حضور مهدی شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان در سالن اجتماعات سینما بهمن قزوین برگزار شد.

 شفیعی در این مراسم گفت: تشکیل شورای عالی سینما در استان‌ ها باعث استفاده بیشتر از ظرفیت سینماگران می‌شود و ادارات کل فرهنگ در استان‌ ها نیز باید در این رابطه همت کنند؛ از این رو از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز می‌خواهیم تا در خصوص تشکیل شورای عالی سینما در این استان اهتمام داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای عالی سینما، گسترش آموزشگاه‌ها، توسعه دانش و فعالیت سینماگران به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور با بیان اینکه شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید دارای سینما باشند، عنوان کرد: یکی از مصوبات خوب در سال گذشته همین بود که شهرستان های فاقد سینما در کشور از این امکان هنری برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد صندلی در سینماها بدون شک به گسترش و تعمیم فرهنگ و هنر در جامعه منجر می‌شود که استانداران و مدیران دولتی نیز باید در این رابطه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

شفیعی عنوان کرد: ارتباط محکم سینماگران، هنرمندان و فعالان سینما با سایر نهادهای سیاسی و اجتماعی می‌تواند در تعالی سینما هم موثر باشد.

وی ادامه داد: ما در طول سال همیشه چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم و فیلم تماشا می‌کنیم، اما امروز قرار است که چراغ ها را روشن کنیم و تمامی دست اندرکاران فیلم را تجلیل کنیم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: ظرف ۲ سال گذشته دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌ های سینمایی توجه خود را به هنرمندان غیر استانی و در حوزه سینماگران غیر تهرانی متمرکز کرده و می‌خواهد لوکیشن سینمایی را از تهران به استان‌ها ببرد.

حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: هنرمندان پیشکسوت مایه فخر و مباهات استان قزوین هستند و امروز هنرمندان جوان هم تلاش می کنند تا راه پیموده شده این بزرگواران را طی کنند و در مسیر توسعه و موفقیت فعالیت های هنری و سینمای استان قزوین قدم بردارند. 

براتی گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل روزافزون مجموعه اداره کل و اهالی پرشور و فعال حوزه فرهنگ و هنر استان قزوین بتوانیم راهی که برای اعتلای نام قزوین می پیماییم مسیری روشن و پرامیدی باشد و افتخارات بی شماری را برای این استان رقم بزند. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که با تلاش و همت همه فعالان این عرصه و استفاده بهینه از ظرفیت ها، خبرهای خوبی را به مرکز مخابره کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی فعالان فرهنگی و هنری استان در حوزه تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قزوین است و ما تلاش داریم از تمام ظرفیت عمرانی، اعتباری و مالی استفاده کنیم تا این فضا در کمترین زمان ممکن آماده بهره برداری شود که خوشبختانه تامین اعتبار مالی برای تکمیل این پروژه انجام شده و امیدواریم با افتتاح این مجتمع اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان بتوانند فعالیت های خود را به شکل مستمر داشته باشند.

 در پایان این مراسم از فعالان و پیشکسوتان سینمای استان قزوین علی ملازیل پیشکسوت بازیگری ، سید یحیی عرشی‌ها پیشکسوت سینما و عکاسی، مجید نورالله پور، فیلم بردار و عکاس، شهرام رحیمی فیلمبردار جوان، محمد برادران طراح جلوه های ویژه سینما، امیر صفت کیا هنرمند جلوه های ویژه، محمدرضا رحمانی کارگردان، عطا مجابی کارگردان، بابک سبحانی نژاد فیلمنامه نویس، گیتی باقری فیلمنامه نویس، حامد کلجه ای تدوینگر و ابراهیم قاسمی بازیگر، فرهاد نجفی فرد، تدوینگر، آزاده کرم بخش مدیر آموزشگاه، علیرضا طاهری انیمیشن ساز، میلاد حبیبی و کامران بصیری از مدیران سینما تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه
توسعه دانش و فعالیت سینماگران با تشکیل شورای عالی... https://cinemaorg.ir/n/a01dbab7
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر