دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۹ / ۲۲:۲۰
اشتراک گذاری پرینت

تجلیل از برترین‌های سینمای جنوب استان کرمان در مهر سینمای ایران

دومین جشن مهر سینمای ایران شامگاه امشب برگزار و از برترین‌های سینمایی در جنوب استان کرمان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، حجت الاسلام سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دومین جشن مهر سینمای ایران با اشاره به تاکید بر عدالت محوری دولت سیزدهم در سینما، گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود برای رسیدن به این هدف، برگزاری جشن مهر سینمای ایران باشعار اخلاق، آگاهی و امید مدنظر قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه در جنوب کرمان هنرمندان کاربلدی هستند که در عرصه سینما فعالیت دارند. بیان کرد: از زمان فراخوان ۱۰۴ اثر به دبیر خانه ارسال شد و همه آثار حرفه ای و فاخر بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تشکر از هئیت داوران گفت: جوانان ما در عرصه سینما در سطح ملی حرف برای گفتن دارند وظیفه ماست که بتوانیم همکاری و حمایت کنیم.

وی افزود: بزودی قرارگاه فرهنگی تشکیل خواهیم داد از ظرفیت ادارات کل جنوب استفاده می‌کنیم تا در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هزینه و حمایت کنند.

در این مراسم که به تجلیل فعالان و پیشکسوتان عرصه سینمای استان پرداخته شد، در بخش کارگردانی فیلم مستند خلیل زارعی از منوجان به عنوان کارگردان برتر معرفی شد و از هدایت پیرنیا و اسماعیل نیک نفس تقدیر شد.

 در بخش کارگردانی فیلم داستانی حجت دهقان از کهنوج برای فیلم دهت عمو به عنوان کارگردان برتر معرفی شد و از ستار سنجری، مهدی بهر آسمانی از جیرفت برای فیلم شاه ماهی و مصطفی پلاشی از جیرفت برای فیلم آلونک و همچنین از مهدی میرزای از قلعه گنج برای فیلم حصیل زهرا تقدیر شد.

در بخش انیمیشن حسن نیک نفس حائز تقدیر شد. در بخش تهیه کنندگی آرمین فرخی برای فیلم مستند ایران زمین به عنوان تهیه کننده برتر معرفی شد. و در بخش فیلمبرداری خلیل زارعی از منوجان برای فیلم‌های دان پتی و ببری به‌عنوان فیلمبردار برتر معرفی شد.

در بخش صدابرداری مهران سیفعلی پور برای فیلم شاه ماهی صدابردار برتر شد. همچنین محمد حیدری از قلعه گنج به عنوان صداپیشه برتر معرفی شد.

در بخش تدوین پوریا تاج الدینی برای فیلم مستند ایران زمین تدوینگر برتر شد. در بخش طراح صحنه نیز صدیقه وزیری از کهنوج برای فیلم دهت عمو طراح برتر شد.

در بخش بازیگری مرد فرشاد مهدی زاده از کهنوج برای بازی در فیلم دهت عمو بازیگر برتر مرد مرد شد و ایلیا چلیپا از جیرفت برای فیلم شاه ماهی مرتضی عبدالزاده برای بازی در فیلم دهت عمو، مصطفی پلاشی برای فیلم آلونک را قابل تقدیر دانست.

در بخش بازیگری زن رها امیر تیموری از قلعه گنج برای فیلم مه دیم بازیگر برتر زن معرفی شد و در همین بخش پریماه شکفته از جیرفت در فیلم شاه ماهی، سارا سنجری از عنبرآباد در فیلم دهت عمو، طوبی شمس الدینی از قلعه گنج در فیلم حصیل زهرا حائز تقدیر شدند.

در بخش تحقیق و پژوهش نیز خلیل زارعی از منوجان برای فیلم‌های دان، پتی و ببری پژوهشگر برتر شد. و در بخش فیلمنامه سلیمان یوسفی نیا از رودبار حائز تقدیر شد.

علیرضا فرخی، محمد اماندادی، حمیدرضا مهدوی صدر داوری این جشن را به عهده داشتند. 

در حاشیه این برنامه از رضا ایرانمنش هنرمند پیشکسوت و ایثارگر در عرصه سینمای جنوب کرمان، مهدیه مجاز مدرس برتر سینمایی، منصور قمری سینمادار برتر و آموزشگاه سینمایی و مرکز خدمات فنی و سینمایی آرمین فیلم تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه
تجلیل از برترین‌های سینمای جنوب استان کرمان در مهر... https://cinemaorg.ir/n/39a931b8
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر