دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۱۰ / ۲۱:۵۷
اشتراک گذاری پرینت

در دومین جشن مهر سینما مطرح شد

تشکیل اولین خانه صنفی تخصصی سینماگران در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از تشکیل اولین خانه صنفی تخصصی سینماگران در این استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، این مراسم همزمان با ۱۱ استان کشور با حضور مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور، مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون امور اقتصادی استانداری همدان و جمعی از فعالان فرهنگی‌ و هنرمندان استان در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از تصویب تشکیل اولین خانه صنفی تخصصی سینماگران در استان همدان خبر داد. 

سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: دومین جشن مهر سینمای ایران با رویکرد شناسایی استعدادهای استان‌ها، تمرکز زدایی از پایتخت و عدالت فرهنگی برگزار شده است.

حسینی با اشاره به تصویب تشکیل اولین خانه صنفی تخصصی سینماگران در استان همدان، تصریح کرد: این اقدام، کار مبارکی بوده و باعث خرسندی فعالین و پیشکسوتان این حوزه است.

 وی ادامه داد: استان همدان به دلیل داشتن فعالین و پیشکسوتان اثرگذار حوزه سینما، پیشقدم شده تا اولین خانه سینمای کشور را تشکیل دهد. این موضوع مصوب شده، طی روزهای آتی اساسنامه آن مشخص می‌شود و پس از آن، عضو گیری و فعالیت خود را آغاز می‌کند. انتظار داریم هنرمندان در فعالیت‌های این خانه مشارکت کنند و اتفاقات خوبی رقم بزنند.

در ادامه این مراسم، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هنرمندان وقتی در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات خوبی رقم بزنند و تشکیل خانه صنفی تخصصی سینماگران در استان همدان می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد. 

وی افزود: دومین جشن مهر سینمای ایران با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در سینمای استان و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، تکریم سینماگران پیشکسوت و فعالان سینمای ایران در رشته های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ به مناسبت روز ملی سینما پیش‌بینی شده است.

ویژه با بیان اینکه اتفاق اصلی آیین مهر سینمای ایران این است که هنرمندان فعال در استان‌ها تجلیل شوند، تصریح کرد: شناسایی و قدردانی از هنرمندان مربوط به هر اقلیم، به جهت امید، نشاط آفرینی و شوری که می‌تواند در آن شهرستان ایجاد کند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین مراسمی به هنرمندان نشان می‌دهیم که از آن‌ها حمایت کرده و به یادشان هستیم. در شرایط امروز، تقدیر از هنرمندانی که کارهای ارزشی و اقتباسی انجام‌داده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: سینما، رسانه‌ای نافذ و تعیین کننده است و امروزه، در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از این رسانه بهره گیری می کنند.

در ادامه این رویداد، علیرضا اسماعیلی مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: جشنواره مهر سینما، بهانه‌ای است تا مجموعه نیروهای استان، در کنار هم اقدامات خوبی برای سینماگران به ارمغان آورند.  

اسماعیلی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود، کافی نیست اما باید تلاش کرد و سیاست‌گذاران و کارگزاران از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.  

وی با تاکید بر اینکه سینما یکی از مهم‌ترین صنایع فرهنگی است، مطرح کرد: سینما، نقش قابل توجهی در سرگرمی و آگاهی بخشی دارد. این صنعت، در فضای مجازی رقبای قدری پیدا کرده اما هنوز نقش سینما پابرجاست و نقش بسیار برجسته‌ و ماندگار داشته است. ما به سهم خود نیز  تلاش می‌کنیم تا سینمای ما مهم و اثرگذار باشد. 

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای ایران به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌شود، عنوان کرد: سینمای قبل از انقلاب، چیزی برای گفتن نداشت و تنها جنبه سرگرمی داشته و در تامین نیاز مخاطب ناتوان بوده است اما سینمای جمهوری اسلامی، به عنوان برندی خاص در دنیا مطرح است. انقلاب، هویت جدیدی برای سینما داشته و تنوع ژانر در بعد از انقلاب با سینمای قبل از انقلاب،  ابدا قابل مقایسه نیست. در این راستا توجه به اخلاق، وجه تمایز سینمای ما با هالیوود است و در حال حاضر، سالانه ۹۲ جایزه بین‌المللی دریافت می‌کنیم. 

اسماعیلی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سینما، گفت: در دولت سیزدهم، توجه جدی به حوزه سینما شده و تلاش بر این بوده است تا توجه بیشتری به استان‌ها صورت گیرد. در همین راستا تفاهمنامه‌ای نیز با استانداری همدان، امضا شده تا توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و مسائل مربوط به معیشت سینماگران داشته باشند.

در پایان این مراسم از مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون، امیر و حمیدرضا لطفیان، پرویز رضایی، احسان صدیقی، مجید خاکسار و احمد میرزایی به عنوان فعالان و پیشکسوتان سینما تقدیر شد.

لینک کوتاه
تشکیل اولین خانه صنفی تخصصی سینماگران در استان همد... https://cinemaorg.ir/n/35ff69c8
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر