دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۱۰ / ۲۳:۰۵
اشتراک گذاری پرینت

تقدیر از برترین‌های سینمایی در کهگیلویه و بویر احمد

دومین جشن مهر سینمای ایران در کهگیلویه و بویر احمد برگزار و از برترین های سینمایی در این استان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، در این مراسم که عصر امروز در سینما هنر یاسوج برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن مهر سینمای ایران مصداق عدالت فرهنگی و زمینه ساز رشد هنرمندان استانها می شود.

وی اظهار کرد: این برنامه دومین رویداد سینمایی استان در یک هفته اخیر است. 

امین درخشان برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در سراسر کشور را از مهم ترین توفیقات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: برگزاری این برنامه علاوه بر تکریم سینماگران مصداق عینی تحقق عدالت در حوزه سینما در سطح استان‌ها است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار این جشن در سطح استان‌ها برگزار شده و این در راستای عدالت فرهنگی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی آن تأکید می‌شود. 

امین درخشان اظهار کرد: قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی که از فرزندان این استان است زمینه ساز برگزاری این مراسم بوده‌اند.

وی درپایان گفت:بدون شک جشن مهر سینمای ایران فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌های مغفول استان‌ها به نحو احسن شناسایی شده و مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

 هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هم در این جلسه بیان داشت: حوزه فرهنگ و هنر در طول این ۲سال بسیار کارهای بی سابقه ای انجام داده که مقایسه با ۴۰سال گذشته نیست.

وی گفت:شما بروید فرهنگ الان را با تمام طول انقلاب اسلامی مقایسه کنید اصلا قابل مقایسه نیست و حمایتی که در طول این دوسال از هنرمندان شد تاحالا نشده است.

هاشمی مهرافزود: ما به خاطر اینکه این فاصه را خلاصه و از بین ببریم و واقعاً بگوییم که ما علاقمند به شماو کار شما هستیم و در تمامی برنامه های فرهنگی وهنری ارشاد چه دراستان و چه درشهرستانه حضور فعال داشتم و همه جا از هنرمندان حمایت کردم و حمایت می‌کنیم و الان هم در کنار شما هنرمندان عزیز هستیم .

در ادامه مراسم، از مسعود شریف بازیگر سینما و تلویزیون، رضا دانش پژو تهیه کننده و کارگردان سینما، جابر باد پاد فیلمبردار، علی پلم کارگردان، وحید علویان شوق فیلم ساز، داریوش محمدی و اسماعیل رضوی زاده فیلمساز، سید زاهد کشاورز فیلم ساز مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه، خلیل عمران‌پور فیلم ساز انجمن فیلم، جواد هادی اصل مستندساز محیط زیست، محمود خرم آزادی نویسنده و پژوهشگر سینما و  محمود بهشتی پور مستندساز آیینی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از مجتبی سلیمانی فر تدوینگر، علی فتح لایق‌زاده و روح الله راوی مقدم مستندساز، سعید کریمی فیلمبردار و تدوینگر، حسن کریمی نژاد مستندساز انجمن فیلم عکس شهرستان بهمه‌ای، فرهاد مصباح مدیر تولید سینما و تلویزیون، سید پرهام دانشی بازیگر سینما، نورالله دهناد سینما دار بخش خصوصی، هاشم کریمی آموزشگاه آزاد سینمایی فعال، رحیم دادوند فیلمساز و مدیر تولید و بازیگر سینما، فردین یزدانی بازیگر سینما و تلویزیون، عیسی عباسی مستندساز آیینی، سعید پروزن مستندساز انجمن فیلم عکس شهرستان مارگون، رسول امیری فیلمساز، اردشیر کیانی سینمادار فعال

سید حمید مرتضوی تهیه کننده سینما و تلویزیون، امیر غلامیان تصویربردار سینما، قدرت وفایی کارگردان فیلم کوتاه و مهدی موسوی فعال سینمای شهرستان باشت تقدیر شد.

همچنین هنرمندان پیشکسوت قدرت الله سلیمانی فر عکاس و فیلم ساز، مهرداد بیضایی فیلمساز، شریف اسلامی فیلم ساز مورد تقدیر قرار گرفتند.

تجلیل از خانواده شهید پور ویس عکاس شهرستان گچساران و هنرمندان افتخارآفرین در عرصه‌های بین‌المللی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سید هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی درب، فرشاد افشین‌پور کارگردان مستند دنیای وحشی زاگرس، امید الهی کارگردان مستند بلاد و شاپور، سید رضا محقق تهیه‌کننده سینما و تلویزیون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لینک کوتاه
تقدیر از برترین‌های سینمایی در کهگیلویه و بویر احم... https://cinemaorg.ir/n/66527aa6
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر