دسته بندی:
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ / ۲۲:۳۵
اشتراک گذاری پرینت

با حضور وزیر فرهنگ؛

جلسه سالانه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد

جلسه سالانه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفدهم دی ماه محمدمهدی اسماعیلی در حکمی ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی را مشخص کرد و این اولین جلسه وزیر فرهنگ با اعضای جدید این بنیاد بود.

مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد و تولیدات آن که در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده‌، گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۲ اثر سینمایی از طرف بنیاد فارابی ارائه شده است.

وی با تاکید براینکه در محصولات ارائه شده تنوع موضوع وجود دارد، افزود: از این ۱۲ فیلم، ۶ فیلم با مشارکت بخش خصوصی و ۶ فیلم با مشارکت سایر دستگاه‌ها تولید شده است.

زین‌العابدین تاکید کرد: تولیدات سینمایی که امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده‌ در مناطق مختلف کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود ساخته شده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره فعالیت‌های بین‌المللی این بنیاد تصریح کرد: در سال جاری ۲۲ هفته فیلم در عرصه بین‌الملل در کشورهای مختلف برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در تدارک ساخت چند اثر با موضوع حماسه مردم غزه هستیم و انشاالله تولیدات خوبی در جهت روشنگری مظلومیت مردم فلسطین و غزه از سوی بنیاد فارابی ارائه خواهد شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز در این جلسه گفت: در دولت مردمی در حوزه ساخت سالن‌های سینمایی روند روبه‌رشدی داشته‌ایم و تا پایان دوره دولت مردمی این روند‌ روبه‌رشد ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شرایط برای تولیدات مشترک با بخش خصوصی فراهم شود افزود: هدف‌ ما این است که زیرساخت‌های سینمایی در کشور گسترش پیدا کند و در این زمینه هم رشد قابل توجهی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه حکم اعضای هیئت‌ امنای جدید هم داده شد.

برچسب
لینک کوتاه
جلسه سالانه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی برگزار... https://cinemaorg.ir/n/319f448f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر