دسته بندی:
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ / ۲۱:۲۷
اشتراک گذاری پرینت

حمایت‌گری در تولید؛ سیاست راهبردی بنیاد فارابی

رئیس بنیاد سینمایی فارابی گفت: سیاست راهبردی بنیاد فارابی حمایت‌گری و شتاب‌دهندگی به تولید است.

مجید زین العابدین با حضور در برنامه سینما ۴۲ شبکه خبر سیما، گفت: امسال در بنیاد سینمایی فارابی سیاست تسهیلگری و شتاب دهندگی تولیدات را پیش رو داشتیم و بر اساس این سیاست فکر می‌کردیم و از تولیدات و سینماگرانی که امکان تولید مستقل فیلم را نداشتند همکاری و حمایت کردیم.

وی افزود: از میان ۱۷ اثر ارسالی از بنیاد سینمایی فارابی، ۱۲ اثر انتخاب شده است که امیدواریم هرکدام در تاریخ سینمای ایران نقش و جایگاه خودشان را پیدا کنند.

زین العابدین گفت: در تولیدات سینمایی ایران طبیعتا نهاد‌ها، کمپانی‌ها و موسساتی که به تولید فیلم سینمایی مبادرت می‌کنند، سیاست‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند، سیاست راهبردی اصلی ما نیز حمایت گری و شتاب دهندگی به تولید است. در بحث مضمون نیز بر اساس یک نظام مسائل چند وجهی، تصمیم به حمایت از این تولیدات گرفتیم.

 وی افزود: نسل‌های مختلف سینماگران باید امکان تولید در سینما را داشته باشند، اساتیدی مثل استاد جعفری جوزانی و بهروز افخمی که ریش سفیدان سینمای ایران هستند تا نسل فیلم اولی‌هایی که امسال اولین فیلمشان را در حوزه کارگردانی و حوزه تهیه کنندگی ساخته اند.

زین العابدین گفت: موضوع دیگر عدالت فرهنگی است که سیاست راهبردی دولت مردمی بوده و باید این امکان فراهم بشود که علاوه بر استفاده از سرمایه انسانی متفاوت و نسل‌های مختلف بتوانیم در اقلیم‌های مختلف کشورمان فیلم تولید کنیم.

وی افزود: تنوع موضوعی هم سیاست سوم ما بوده است، اینکه سبد محصولات بنیاد فارابی یک سبد یک جنسی نباشد و ذائقه متفاوت مردم را در سینما‌ها تامین کند.

رئیس بنیاد سینمایی فارابی گفت: در جشنواره امسال، فیلم خانوادگی، کمدی، فیلم‌هایی با گفتمان انقلاب اسلامی، محور مقاومت اسلامی و حوزه دفاع مقدس داریم، مثل فیلم پروین که درباره شاعره بانو معاصر پروین اعتصامی است. ۳ فیلم هم در حوزه تاریخ معاصر داریم مثل فیلم صبح اعدام اثر بهروز افخمی که امروز در سینمای رسانه برج میلاد نمایش داده شد.

وی افزود: در تاریخ اسلام هم فیلم شورعاشقی به کارگردانی داریوش یاری روایتی با مضصمون واقعه عاشورا که باموضوع کاروان اهل بیت و داستان‌هایی که از کوفه تا شام اتفاق می‌افتد تولید و در جشنواره حاضر شده است.

زین العابدین گفت: بنیاد فارابی با نگاه حکمرانی فرهنگی به تولید مبادرت کرده است، فیلم‌ها کیفیت خوبی دارند و از نظر کمیت هم جریان بزرگی پشت تولید این فیلم‌ها است.

وی افزود: حمایت دولت مردمی از حوزه فرهنگ و هنر در چند سال اخیر حمایت تمام قامتی است و جای تشکر دارد، اما از نمایندگان مجلس هم می‌خواهیم قدری بلند مدت‌تر به تاریخ سینمای ایران و جایگاهی که در آن قرار داریم توجه بیشتری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

لینک کوتاه
حمایت‌گری در تولید؛ سیاست راهبردی بنیاد فارابی https://cinemaorg.ir/n/fde0475d
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر