دسته بندی:
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ / ۱۴:۵۲
اشتراک گذاری پرینت

پخش کننده ترکیه‌ای و عضو هیات داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از ترکیه :

فیلم‌های ایرانی باید وارد بازارهای جهانی شوند

رئیس چلیک، توزیع‌کننده و از مدیران شرکت آتلانتیک مدیا از ترکیه معتقد است فیلم‌های ایرانی با ظرفیت‌های مناسبی که دارند باید به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، رئیس چلیک، توزیع‌کننده و از مدیران شرکت آتلانتیک مدیا از ترکیه و عضو هیات داوران بخش بین‌الملل چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: ما یک شرکت بزرگ تولید محتوا و پخش‌کننده هستیم که با شرکت‌های بزرگی در دنیا همکاری داریم. حتی سریال‌هایی می‌سازیم که مخاطبان آن‌ها ترک‌ها نیستند بلکه مردم آمریکای لاتین هستند.

وی توضیح داد: آتلانتیک در واقع 3 شرکت مختلف است که یکی در حوزه هنر و موسیقی خدمات ارائه می‌کند، شرکت دیگر در حوزه فیلم‌های دراماتیک و شرکت دیگر در حوزه توزیع فیلم فعالیت دارند.

رئیس چلیک تصریح کرد: من 6 بار به ایران سفر کرده‌ام. در تحقیقاتی که در حوزه فیلمنامه و داستان و ایده در ایران داشتم متوجه شدم که ایرانیان داستان‌سراهای فوق‌العاده‌ای هستند و تولید محتوای خیلی خوبی دارند. ایرانیان فیلم و سریال‌های خیلی خوبی در حوزه‌های تاریخی و مذهبی و... می‌سازند و جا دارد با تقویت بازاریابی بین المللی آثارشان را به شکل مناسب تری به بازارهای جهانی معرفی کنند.

او تاکید کرد: من تصمیم دارم که با شرکت‌های ایرانی و فیلمسازان ایرانی همکاری کنم تا بازارشان را در کشورهای خارج از ایران مانند ترکیه یا حتی اروپا و آمریکا پیدا کنند. در ترکیه سریال‌های دراماتیک زیادی ساخته می‌شود اما ایرانی‌ها در ساخت سریال‌های هنری خیلی قوی هستند و در این زمینه می‌توانیم همکاری شایانی با یکدیگر داشته باشیم.

رئیس چلیک در خاتمه گفت: هنوز فرصت نکرده ام در جشنواره فیلم تماشا کنم. قبلا فیلم های ایرانی زیادی دیده ام. هدف حضورم در جشنواره فجر این است که فیلم‌های ایرانی که متناسب با بودجه ام است را خریداری کرده و با خودم به ترکیه ببرم. ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی و هنری زیادی دارند و من فکر می کنم که ما باید در حوزه سینما، همکاری خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

لینک کوتاه
فیلم‌های ایرانی باید وارد بازارهای جهانی شوند https://cinemaorg.ir/n/0ebb9dcd
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر