دسته بندی:
۱۴۰۳/۱/۱۵ / ۱۶:۵۷
اشتراک گذاری پرینت

اعلام آمار فروش سینمای ایران در نوروز 1403

فروش اکران نوروزی سینمای ایران در سال 1403 به بیش از 86 میلیارد و 71 میلیون تومان با یک میلیون و 325 هزار و 568 نفر مخاطب رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، سینما در هفتم فروردین‌ماه، با فروش بیش از 9 میلیارد و 526 میلیون تومان و 145 هزار و 164 نفر  بالاترین فروش و مخاطب را در ایام نوروز  تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، اکران فیلم‌ سینمایی «تمساح خونی» از 16 اسفند 1402 آغاز و تا 13 فروردین به فروش 65 میلیارد و 906 میلیون تومان رسید. همچنین اکران فیلم‌های سینمایی «بی‌بدن»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «آسمان غرب» از 23 اسفند 1402 آغاز شد که از این تاریخ تا 13 فروردین «بی‌بدن» به فروش بیش از 10 میلیارد و 485 میلیون تومان، «آپاراتچی» به فروش بیش از 2 میلیارد و 653 میلیون تومان، «نوروز» به فروش بیش از یک میلیارد و 826 میلیون تومان و «آسمان غرب» به فروش بیش از 957 میلیون تومان رسیده است.

اکران فیلم‌های سینمایی «پرویزخان» و «ایلیا جستجوی قهرمان» نیز از 21 و 22 اسفند آغاز شد و تا تاریخ 13 فروردین «پرویزخان» به فروش بیش از 2 میلیارد و 696 میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» به فروش بیش از یک میلیارد و 544 میلیون تومان رسید.


لازم به ذکر است رقم درست فروش اکران نوروزی از زمان روی پرده رفتن فیلم‌های مختص این ایام محاسبه می شود و رقم تفکیکی فروش سینمای ایران در سیزده روز ایام عید (اول تا 13 فروردین) نیز به 61 میلیارد و 377 میلیون تومان رسید.



لینک کوتاه
اعلام آمار فروش سینمای ایران در نوروز 1403 https://cinemaorg.ir/n/a2fd2e64
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر