دسته بندی:
۱۴۰۳/۱/۱۹ / ۱۲:۵۹
اشتراک گذاری پرینت

به مناسبت عید سعید فطر صورت می‌گیرد:

هدیه معیشتی سازمان سینمایی برای بیش از 2500 سینماگر

رئیس سازمان سینمایی به مناسبت عید سعید فطر از اهدای بیش از ۲500 هدیه معیشتی به خانواده سینما خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، به گفته محمد خزاعی، فهرست این سینماگران واجد شرایط، توسط سازمان سینمایی با هماهنگی هیات مدیره خانه‌سینما تهیه شده که بیماران خاص و نیز، سینماگران را شامل می‌شود .

وی با اشاره به اولویت‌های لحاظ شده در این بسته حمایتی گفت: ‌طی چهار ماهه گذشته این دومین بسته معیشتی است که از سوی سازمان سینمایی برای تعدادی از سینماگران و اعضای صنوف پیش‌بینی می‌شود و این هدیه معیشتی برای بیماران خاص به تعداد ۱۷۵ نفر، اعضای صنوف به تعداد 2228 نفر و خانواده مرحومین به تعداد ۱۱۱ نفر در نظر گرفته شده است.

خزاعی با بیان اینکه تاکنون، پنج نوبت، بسته معیشتی از ابتدای دولت سیزدهم به خانواده سینما تعلق گرفته، افزود: سه مرحله اول در سال 1401 توسط صندوق اعتباری هنر، صورت گرفته است و مرحله چهارم همزمان با شب یلدا توسط سازمان سینمایی واریز شده و در مرحله پنجم به مبلغ 2 تا 5 میلیون تومان به مناسبت عید سعید فطر واریز خواهد شد.

وی اظهارکرد: بسیاری از سینماگران نظر به شرایط اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که یکی از ماموریت‌های اصلی ما، در سالجاری، تمرکز بیش‌تر و رسیدگی به اینگونه امور خواهد بود.

به گفته وی، اینگونه حمایت‌ها ناکافی و مقطعی است و معتقدیم سینما، به زیرساخت‌های پایدار در زمینه توسعه اشتغال و ارتقای معشیت نیاز دارد که این مهم، در پرتو همدلی، همگرایی و همکاری بیشتر محقق می شود.

رئیس سازمان سینمایی همچنین، اضافه کرد: اشتغال و معیشت مهم‌ترین دغدغه سازمان سینمایی کشور است و لازم است با هم‌اندیشی همه صنوف سینمایی به طرح‌های مشترک، جامع و پایدار برسیم.

وی ضمن تشکر از هیات مدیره خانه‌سینما به خاطر پیگیری و سامان‌دهی افراد واجد شرایط در این طرح افزود: همچنین، جا دارد از خیرین عزیزی که در این زمینه ما را یاری رسانده‌اند، قدردانی کنم.


برچسب
لینک کوتاه
هدیه معیشتی سازمان سینمایی برای بیش از 2500 سینماگ... https://cinemaorg.ir/n/6952809f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر