دسته بندی:
۱۴۰۳/۲/۲۳ / ۱۱:۳۸
اشتراک گذاری پرینت

احمد ضابطی جهرمی با حضور در غرفه فارابی مطرح کرد:

تأکید بر مطالعه انجیل سینما

احمد ضابطی جهرمی برخی کتب مرجع عرصه هنر هفتم را انجیل سینما خواند و بر مطالعه آن‌ها برای فراگیری درست سینما تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، احمد ضابطی جهرمی مولف، پژوهشگر و مستندساز با حضور در غرفه بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر خوانش کتب مقدماتی و نقش آن در آسان‌سازی مسیر تکنیکال ساخت آثار سینمایی، گفت: متأسفانه ما در ایران نهاد دولتی که صرفاً فعالیتش معطوف به کتاب و نشر و پژوهش سینمایی باشد، نداریم و فقدان آن کاملاً محسوس است.

او که دارای سابقه مطولی در عرصه تدوین و پژوهش است، در این‌باره ادامه داد: برای نمونه پیش‌ترها در ایران بنیاد شاهنامه داشتیم یا امروزه بنیاد نهج‌البلاغه داریم، پیرو همین تخصص‌گرایی، افرادی که به بنیاد شاهنامه یا نهج‌البلاغه می‌آیند، شاهنامه‌پژوه و محقق نهج‌البلاغه هستند، بنابراین سینما هم به همچین نهادی نیازمند است و به حضور افرادی که به سیر تا پیاز این حوزه واقف باشند.

نویسنده کتاب «ساختار تصاویر شعری شاهنامه از دیدگاه سینما» در ادامه تأکید کرد: ترجمه باید در خدمت پژوهش باشد و پژوهش در خدمت آموزش تا طی این مسیر یادشده، تربیت نیرو، افراد خلاق، هنرمند و اهل پژوهش شکل بگیرد.

ضابطی جهرمی با اشاره به کتاب پنج واژه کلیدی در سینما، آن‌ها را انجیل سینما خواند و مطالعه کتاب‌هایی نظیر درباره تدوین فیلم، درس‌های کارگردانی از ایزنشتاین و جان‌گری استون از مستند می‌گوید را لازمه ورود سینمادوستان به عرصه سینما و کارگردانی عنوان کرد.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا 29 اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو 15 غرفه شماره 275 پذیرای علاقه مندان حوزه کتابهای سینمایی است.


لینک کوتاه
تأکید بر مطالعه انجیل سینما https://cinemaorg.ir/n/0a402890
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر