دسته بندی:
۱۴۰۳/۵/۲۹ / ۱۱:۵۶
اشتراک گذاری پرینت

توضیحات موسسه سینما شهر درباره مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش

در پی حاشیه‌سازی برخی افراد نسبت به مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش موسسه سینما شهر توضیحاتی ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر؛ آقای سید ضیا هاشمی طی یادداشتی سرگشاد! خطاب به رئیس سازمان سینمایی نسبت به مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش اعتراض داشته و موسسه سینما شهر را مسئول این موضوع می‌داند.

به دلیل اقدام رسانه‌ای سید ضیا هاشمی به جای پیگیریهای صنفی موسسه سینماشهر توضیحات زیر را جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌کند.

 اولا این موسسه هیچگونه جلسه آشکار و مخفی در خصوص قدر السهم و نحوه صدور صورتحساب و این دست مسائل با صنوف محترم نداشته و ثانیا این توافق یک امر کاملا صنفی بوده که محمد احمدی نمایند شورای عالی تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش هم در گفتوگویی به این موضوع اشاره داشته است. در نهایت شورای صنفی نمایش در تاریخ ۱۴ مردادماه سال ۱۴۰۳ مصوبه‌ای را به امضای اعضای خود رساند که بر مبنای آن سینماها موظف هستند برمبنای یک صورتحساب مشخص با پخش‌کنندگان تسویه حساب کنند.

این صورت حساب در شورای صنفی نمایش مصوب شده و به امضای تمامی اعضای محترم این شورا متشکل از نماینده تهیه‌کنندگان، سینماداران، پخش‌کنندگان و کارگردانان رسید. طبق این مصوبه بنا شد تسویه حساب سینماداران با پخش کنندگان از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ منطبق با این صورت حساب انجام پذیرد. همچنین در مصوبات روز ۲۱ مرداد شورای صنفی نمایش بنا شد این صورت حساب تیپ در صفحه داشبورد سمفا بارگذاری شود که در همین تاریخ در صفحه داشبورد سمفا اطلاع رسانی به عمل آمد. بدیهی است موسسه سینماشهر هیچ گونه دخل و تصرفی در مصوبات شورای صنفی نمایش نداشته است و مطابق مصوبات این شورا و توافق بین صنوف اقدام به انتشار آن کرده‌است.

حال معلوم نیست به چه دلیل ایشان اقدام به چنین واکنش غیر حرفه‌ای کرده‌است. موضوعی که باید از طریق پیگیری‌های صنفی صورت میگرفت به غلط از دریچه رسانه‌ها مطرح شد.

همچنین لازم به ذکر است بنابر اذعان محمد احمدی نماینده تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش این فرم تیپ مورد تایید شورا بوده و البته ارتباطی با موسسه سینما شهر ندارد.


برچسب
لینک کوتاه
توضیحات موسسه سینما شهر درباره مصوبه اخیر شورای صن... https://cinemaorg.ir/n/fd6f675f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر