دسته بندی:
۱۴۰۱/۸/۱ / ۱۱:۵۵
اشتراک گذاری پرینت

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

ژانر و مخاطب؛ فاکتورهای موفقیت در سینمای حرفه‌ای است

مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلمسازی‌ صرف برای حضور در جشنواره‌ها، فعال و مولد نیست؛ فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای موفق است که در ژانرهای مختلف و با نگاه به جذب مخاطب کار کند.

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، در حاشیه بازدید از این جشنواره درباره فعالیت‌های فیلمسازی در حوزه فیلم کوتاه گفت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه سینمای کشور بخش فیلم کوتاه است و انجمن سینمای جوانان ایران با خانواده 250 هزار نفری به عنوان یک سرمایه با ارزش در این حوزه محسوب می‌شود و جایگاه رفیعی را در سینمای کشور دارد. البته گاهی نگاه انجمن به فیلم کوتاه، به شکل فیلمسازی تجربی جدا از سینمای حرفه‌ای است و این مسئله با مدیریت و توجهی که به موضوع ژانر شده است، برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت ژانرهای مختلف فیلمسازی افزود: آن جنس از فیلمسازی که صرفا برای حضور و مورد توجه قرار گرفتن در جشنواره‌ها باشد، نمی‌تواند فعال و مولد باشد؛ فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای موفق است که در ژانرهای مختلف و با نگاه به جذب مخاطب کار کند. اگر آثار یک فیلمسازمحدود به چند جشنواره باشد، زمانی که وارد عرصه سینمای حرفه‌ای می‌شود، باز هم با همان دیدگاه فیلم می‌سازد و نتیجه آن سینمای خالی از مخاطب خواهد شد.

این تهیه کننده ادامه داد: فیلمساز باید از همان ابتدای فیلمسازی به این فکر کند که در یک اثر چطور باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و چطور می‌تواند به تقویت ارزش‌های نهفته فیلم بپردازد. این ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که انجمن سینمای جوانان می‌تواند به آن توجه داشته باشد و آن هنری‌تر کردن و تصویری کردن فیلم است.

عظیمی میرآبادی درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بسترهایی برای تقویت فیلم کوتاه عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این دو جشنواره تولد و رویش است؛ جشنواره‌ها به جوانان، نگاه های آنها، فارغ از دغدغه‌های حرفه‌ای آزاردهنده که در سینمای حرفه‌ای به آن دچار هستیم، کمک می‌کند. از جهت دیگر باید توجه داشته باشیم حرفی که می‌خواهیم در فیلم‌ها بزنیم برای دنیا نیز قابل فهم باشد. این ارزش‌ها برای مخاطب غیرایرانی هم قابل درک می‌شود، بنابراین فیلمساز باید به این موضوع توجه داشته باشد؛ جشنواره‌ها می‌توانند این وجه مشترک را تقویت و نقش مفیدی در سینمای کشور ایفا کنند.

     سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

برچسب
لینک کوتاه
ژانر و مخاطب؛ فاکتورهای موفقیت در سینمای حرفه‌ای ا... https://cinemaorg.ir/n/12ff1b72
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر