دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ / ۱۴:۴۹
اشتراک گذاری پرینت

«گیج‌گاه» پرفروش‌ترین و «مصلحت» بیشترین رأی مردمی فیلم‌اولی‌ها

براساس آمار سمفا تا ساعت 20 و 30 دقیقه «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، حضور پررنگ کارگردان‌های فیلم اولی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و رقابت این آثار در کنار آثار کارگردان‌های باسابقه از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره بود. از میان فیلم‌ اولی‌ها براساس آمار ارائه شده در سامانه سمفا تا ساعت 20 و 30 دقیقه فیلم «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با هشت هزار و 332 بلیت‌ فروخته شده عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌اولی را به خود اختصاص داده است. اولین تجربه حمیدرضا آذرنگ در جایگاه کارگردان تحت عنوان «روزی روزگاری آبادان» هفت هزار و 317 بلیت فروخته و عنوان دومین فیلم‌اولی پرفروش را دارد. «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی با ثبت آمار هفت هزار و 298 بلیت فروش‌‌رفته سومین فیلم اولی پرفروش است.

ویژگی متفاوت این دوره که برای اولین‌بار انجام شد، ثبت اینترنتی آرای مردمی و ارائه لحظه‌ای آمار در سامانه سمفا بود. از میان فیلم‌اولی‌هایی که مردم در دوره سی‌ونهم در موردشان اظهارنظر کردند و به آن‌ها رای دادند، «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی هزار و 410 رای مردمی ثبت شده در سامانه سمفا دارد و براین اساس عنوان فیلم‌اولی با بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص داده است. «گیج‌گاه» اولین تجربه عادل تبریزی در کارگردانی هم با هزار و 245 رای مردمی رتبه دوم را دارد. رتبه سوم در میان فیلم اولی‌هایی که بیشترین رای مردمی را دارند به «روزی روزگاری آبادان» با هزار و 229 رای ثبت شده اختصاص پیدا کرد.

براین اساس «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

لینک کوتاه
«گیج‌گاه» پرفروش‌ترین و «مصلحت» بیشترین رأی مردمی... https://cinemaorg.ir/n/5fc90d11
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر