دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ / ۱۳:۴۵
اشتراک گذاری پرینت

نقش پررنگ استودیوهای فنی در ارائه زودتر از موعد آثار جشنواره39

در هفته‌های اخیر استودیوهای فنی شلوغ‌تر از همیشه مشغول انجام آخرین مراحل فنی آثار سینمایی برای رساندن فیلم‌ها به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بودند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، فرصت متفاوت داده شده به پروژه‌های سینمایی برای ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سبب شد تا شتاب هرساله جشنواره، در این دوره بیش‌تر و استودیوهای فنی نقشی پررنگ در ارائه زودتر از موعد آثار جشنواره داشته باشند.

استودیو ایران نوین

این استودیو دوازده فیلم را برای حضور در جشنواره آماده کرد.

فیلم‌های «مهران»(رقیه توکلی)، «نارگیل»(مسعود اطیابی)، «بعد از اتفاق» (پوریا حیدری‌اوره)، «راند چهارم» (علیرضا امینی) و «تی‌تی» (آیدا پناهنده)، «پدری» (حسین ولایی)، «روز ششم» (حجت قاسم‌زاده اصل)، «ستاره بازی» (هاتف علیمردانی)، «خورشید آن ماه»(ستاره اسکندری)، «حکم تجدیدنظر»(محمد امین کریم پور) و «تک‌ تیرانداز»(علی غفاری) با اتمام مراحل حال فنی تحویل دبیرخانه «سی و نهمین جشنواره فیلم فجر» ‌شد.

استودیو فام

این استودیو هم روزهای شلوغی را طی کرد و نه فیلم را آماده داوری‌های جشنواره کرد.

کارهای فنی فیلم‌های «روشن»(روح‌الله حجازی)، «یدو»(مهدی جعفری)، «خط فرضی»(فرنوش صمدی)، «لب خط»(علی جبار زاده)، «صحنه‌زنی»(علیرضا صمدی)، «سایه زندگی»(حمید خیرالدین)، «چپ، راست، مستقیم»(حامد محمدی)، «گیج‌گاه»(عادل تبریزی) و «لیپار»(حسین ریگی) در این استودیو انجام شده است.

همچنین کار صداگذاری و پس‌تولید فیلم‌های «زالاوا»(ارسلان امیری)، «ستاره بازی»(هاتف علیمردانی)، «یدو» (مهدی جعفری) و «روشن»(روح‌الله حجازی) در این استودیو به اتمام رسیده است.

استودیو شیدرنگ

«استودیو شیدرنگ» مراحل فنی بخشی از آثار حاضر در جشنواره را شامل «آهو»(هوشنگ گلمکانی)، «بدون همه چیز»(محسن قرایی)، «زالاوا»(ارسلان امیری)، «گل به خودی»(احمد تجری)، «سیاه باز»(حمید همتی)، «خانه ماهرخ»(شهرام ابراهیمی)، «منصور» (سیاوش سرمدی) انجام داده است.

استودیو گسترش

«اصلاح رنگ» و «دی‌سی‌پی» بیست فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر هم در این استودیو انجام شد که نشان از روزهای پرکار این استودیو طی مدت اخیر دارد.

«شاه‌ماهی»(نادر مقدس)، «بچه گرگ‌های دره سیب» (فریدون نجفی)، «بچه‌های طوفان» (صادق صادق دقیقی)، «برای مرجان» (حمید زرگرنژاد)، «شیرجه بزرگ» (کریم لک‌زاده)، «رمانتیسم عماد و طوبی»(کاوه صباغ‌زاده)، «زد و بند»(داوود نوروزی)، «سلفی با رستم»(حسین قناعت)، «شهربانو»(مریم بحرالعلومی)، «هرماس» (مهدی صاحبی)، «یقه سفیدها»(شهرام مسلخی)، «ابلق» (نرگس آبیار)، «طبقه یک و نیم»(نوید اسماعیلی)، «بی آبان» (مهرداد کوروش‌نیا)، «نیلگون»(حسین سهیلی‌زاده)، «اتومبیل»(علی میری رامشه)، «بام‌بالا» (سیدجمال سیدحاتمی)، «آفتاب نیمه‌شب» (شهریار بحرانی)، «ورود، خروج، ممنوع»(امید آقایی) و «کارو» (احمد مرادپور) آثاری بودند که مراحل دی سی پی و اصلاح رنگ‌شان در این استودیو انجام شد.

لینک کوتاه
نقش پررنگ استودیوهای فنی در ارائه زودتر از موعد آث... https://cinemaorg.ir/n/dd9cee26
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر